tak mintak banyak.mintak click semua gamba nie jea :)

Followers sy y comei

suke x.. suke x?? ngeeee

8/10/11

Ramadhan dolu2 : air kolah pon jadik laa~~

Arini dah masuk pun puasa ke10..
dan bulan Ramadhan nie teringat kesah puasa mase kecik2 dolu..
korang pny kesah puasa mase kecik macam mane??
haaaa..tipu la kan kalo korang kate "ehh dak..kami tak penah ponteng posa pon.."..
tipu amatt la tuh kan...

kalo org tny aku..aku jjur mngaku "yea saye penah ponteng puasa kecik dolu"
nak tau ponteng macam mane?
mase bulan puasa tu ayah aku kate sape yang puasa penuh ayah bagi duit raya rm30..
budak lagi kan..kira banyak la tuh..heeee..
 semangat la ni dengar "RM30" tuh...
kononnya penuh la sangat kan..padahal.. mase budak2 suke main kat belakang umah dengan kengkawan seangkatan..
pegi la main kat uma die..mendapat pulak family dia tak ada..so dengan rase ketidak bersalahnya aku mintak kawan aku tu bawak kan air..
air untuk ape?tak kan la untuk bagi bunga depan uma tu minom kot..utk aku mnum sendiri la..haha.sengal!!

dipendekkan story..dah minum balik la..
balik2 dengan muka gediknya buat muka lemah..dan2 puasa..(duit rm30 pny pasal)hahah
bukan takat tu je mase puasa tahun tu aku buat mcm tuh..sesampai kan air kolah untuk mandi tu yang kotor sampai kadang ada taik cicak tu pon aku sanngup teguk..eeeeee!!bile kenang balik geli kot..haha
suku sangat mase tu,sampai air tu pon jadik..ape pon xboley..grrrrrrr
tapi..sebenarnye kalau puasa tak penuh pon ayah aku tetap bagi duit rm30 tuh..
cuma mase tu dia nak latih anak dia puasa penuh..jangan ponteng..tapi dapat aku time tu tak jujur..budak2 la kate kan..
haaa...pade kanak2 yang kecil kecilan tuh tak payah la yer ikot pangai kak nie ha...terpesong kang!!haha



p/s : yang baik dijadikkan teladan yang buruk dijadikan sempadan..:)

mo0d teringat lagu raya ~ KU POHON RESTU AYAH BONDA 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...