tak mintak banyak.mintak click semua gamba nie jea :)

Followers sy y comei

suke x.. suke x?? ngeeee

8/23/11

::presentation::baby dumping !

hye korang !
entri kali nie nak post pasal BABY DUMPING..
sebab ape?
sebab aku gan roomate aku nak present lepas raya nanti..
so kami search la awal awal about this topic...






Sepertimana firman Allah dalam surah Al-A'araf ayat 179:
Maksudnya:
"Sesungguhnya kami jadikan untuk isi neraka jahanam kebanyakkannya daripada jin dan manusia,mereka mempunyai hati (tetapi) tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat allah), mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakan untuk melihat (bukti keesaan allah) dan mereka mempunyai telinga(tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ajaran dan nasihat). Mereka itu seperti binatang ternakan,bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang yang lalai".
Oleh itu, renung-renungkanlah..........................

sekejam kejam meraka yg melakukan nie...ingat lah..walau tak terima balasan

 di dunia..tapi yang pasti...diakhirat kelak...wallahualam...


just renungan bersama..byk gamba yg kami

 kumpul..sampaikan kami pon tak tau leh tengok tak

 mase present nanti..terlalu KEJAM..



8/18/11

4 years has been together ♥♥♥

hari ni 18/08/2011..
genap kami 4 tahun..


1st time date be2..








gamba dari tahun ptama kami kenal..
sampai la skrg..
kami mngecik dan mmbesar bsame..heeee

harapan aku dgn hbgn nie...
moga ape yg kami pnh impi kn akan tcapai..
6tahun lagi..
insyaallah..
org kate kalau jodoh kite xkn kemana kan..
kite bserah je..
tapi harapan tu tinggi..
doakn kami!!

harap antare kami tak kan ade halangan..
yg lepas ttp lepas..
moge hrpan yg baru ni akan kekal selamnye..

♥♥♥MOHD ASHRAFF SYAFIQ & NUR FATIHAH♥♥♥

syukur yaAllah atas hubungan yg kekal sampai sekarang ..

Ya Allah.Ya tuhan ku seandainYa dia menjadi Miliku telah tercipta untk ku.dekatknlah dia padaku.,satukanlah hatinYa dan hatiku tetapkanlah kemesraan antra kami agar kebhagiaan ini kekal abadi. Ya Allah Ya tuhan ku seandainYa telah engkau takdirkan dia Bukan Miliku bawalah dia jauh dari pandangan ku dan perliharailah diriku dari kekecewaan. Ya allah Ya tuhan ku berilah daku kekuatan Melontarkn BaYangannYa ke dada langit agarku rasa bahagia Walau tanpa dirinYa gantikanlah Yang telah hilang tumbuhkanlah kembali Yang telah patah meskipun tak sama dengan dirinYa..seandainYa dia datang menemuiku cinta itu Adalah sejati dan satu, seandainYa dia tidak datang menemuiku anggaplah cinta itu tidak pernah Wujud dari Awl lagi. Ya allah Ya tuhanku pasrahkanlah apa Yang engkau takdirkan adalah Yang terbaik untuk ku kerana engkau Maha mengetahui Bahagia Yang terbaik untuk hambamu ini. Ya allah Ya tuhanku cukuplah engkau sahaja Yang Mnjadi pemeliharaku didunia dan diakhirat dengankanlah rintihan dari hamba mu ini.





8/17/11

:litar pneumatik :korang bole?

nk story gn korg pasal amali pneumatik!
serius pening bile masuk kelas nie.
nak tau sebab ape pening?
fuhh bukan calang calang orang bole mnyambung litar sukesuki je.
kumpulan aku start minggu lepas buat amali sambung litar tu.
tapi minggu lepas group aku tak bjaye.
then sambung lak hari nie.
rase rase korang dapat tak kami buat??
tak dapat???????
tettttttttttttttttttttttttttt!!!
SALAH...

hebat kot kami..akhirnya!!
nak tengok tak hasil litar tu bergerak??
see.....

video

HASIL DARI : AFIQ, SHAHRUL, MIERA & TYHA . :)

8/13/11

::"kawan" MAKAN "kawan" :: tak de benda len ke nak makan ?

kawan makan kawan..korang pernah tak dalam situasi nie?
sama ada..korang yg makan kwan korang tu atau pun kawan korang makn korg..
(sebab dah tak ade benda nak makan la kate kan)..grrrr

aku nak kongc la dengan korang kan..
walau korang lame kenal pon gan sape2..jangan la bgi 100% kepercayaan pade org tu..
tu pade yang da lame..
dapat pulak yang baru kenal??da terus bg keprcayaan?
hmm gamak nye kepala korg kena pijak la kan..

aku cakap macam ni pon bedasarkan pengalaman la kan..
atas ape yg aku dapat lepas aku pecaye pade sorang pmpuan nie..
kami bru kenal..dekat alam maya fb la kate kan..
then die plk kwn pade ....
aku pon anggp la die kwan..
bile die ade masalah..aku dengar,kami kongc2 pendapat..
tapi lame2..ape yang aku dapat?

tak sangke kan..org yg kite dah anggap "kawan baik" bole khianat kite..
hmmm jgn korang sangke muke yg suci tu tak ade debu sebalik die..
lagipun byk topeng yg bole di guna pakai..

die khianat aku pasal ape?
sukar kot..benda yg aku ase aku tak bole nak hilang dalam hidup aku nie..
gamakk nye seorang "kawan" khianat KAWAN sendiri..

tu baru yg kenal..
tu sebab aku kate jgn terlalu bg kepercayaan 100% pade org lain..
kite ta kan dapat kenal org tu sedalam2nya walaupun di bg mase seumur hidup kite untuk kenal die..
manusia..kite tak dapat nak ramal diri masing2..
madu yg kite bagi..hempedu yg die balas..

benda ni pon aku tak nak tulis byk2..
cukup la takat nie..
aku tak de niat nak aib sape2..
just luahan hati..

orang kate..
memaafkan tu memang mudah..tapi melupakan tu..amik mase seumur hidup kite..
SEKARANG..just jalani hidup macam biase..
satu je pesan aku pade korang..hati-hati dengan org sekeliling kite..
bile di tikam..kite akan rase pedih sesangat..
hati2 okey !


p/s : hrgai bile ade yg mnghargai kite..jgn penah buat org rase benci dgn kewujudan kite.. :)

8/10/11

Ramadhan dolu2 : air kolah pon jadik laa~~

Arini dah masuk pun puasa ke10..
dan bulan Ramadhan nie teringat kesah puasa mase kecik2 dolu..
korang pny kesah puasa mase kecik macam mane??
haaaa..tipu la kan kalo korang kate "ehh dak..kami tak penah ponteng posa pon.."..
tipu amatt la tuh kan...

kalo org tny aku..aku jjur mngaku "yea saye penah ponteng puasa kecik dolu"
nak tau ponteng macam mane?
mase bulan puasa tu ayah aku kate sape yang puasa penuh ayah bagi duit raya rm30..
budak lagi kan..kira banyak la tuh..heeee..
 semangat la ni dengar "RM30" tuh...
kononnya penuh la sangat kan..padahal.. mase budak2 suke main kat belakang umah dengan kengkawan seangkatan..
pegi la main kat uma die..mendapat pulak family dia tak ada..so dengan rase ketidak bersalahnya aku mintak kawan aku tu bawak kan air..
air untuk ape?tak kan la untuk bagi bunga depan uma tu minom kot..utk aku mnum sendiri la..haha.sengal!!

dipendekkan story..dah minum balik la..
balik2 dengan muka gediknya buat muka lemah..dan2 puasa..(duit rm30 pny pasal)hahah
bukan takat tu je mase puasa tahun tu aku buat mcm tuh..sesampai kan air kolah untuk mandi tu yang kotor sampai kadang ada taik cicak tu pon aku sanngup teguk..eeeeee!!bile kenang balik geli kot..haha
suku sangat mase tu,sampai air tu pon jadik..ape pon xboley..grrrrrrr
tapi..sebenarnye kalau puasa tak penuh pon ayah aku tetap bagi duit rm30 tuh..
cuma mase tu dia nak latih anak dia puasa penuh..jangan ponteng..tapi dapat aku time tu tak jujur..budak2 la kate kan..
haaa...pade kanak2 yang kecil kecilan tuh tak payah la yer ikot pangai kak nie ha...terpesong kang!!haha



p/s : yang baik dijadikkan teladan yang buruk dijadikan sempadan..:)

mo0d teringat lagu raya ~ KU POHON RESTU AYAH BONDA 


8/8/11

18/08/2007

18/8/2007..

dua hati jadi satu...
manis..pahit..tu semua asam dalam perhubungan..
orang kate tu sume adat..nak uji kite..

08/08/2011

10 hari lagi hubungan yang yg penuh asam garam ni akan genap 4 tahun..
lame kan?..memang lame...selama tu la kami cuba bertahan..
tapi hari ni..tak tau la hubungan ni bole btahan lagi ke tak..
makin ditelan makin pahit..
yaallah..knp besar sangat dugaan..
makin aku cuba bertahan aku makin lemah..
hati aku ikhlas sayang sangat kat dia..
sampai aku angan kn satu hari nanti die yg akn duduk kat sebelah bila ajal datang kat aku..
dia yg kat sebelah bila pelamin yang aku impi kan tercapai...
dia...
sumpah tak ade orang lain yang ade..
dia sorang..
mampu lagi ke aku bertahan..
sakit..
kecewa...


taip sambil air mate mengalir...sia2 je kan...assalamualaikum1

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...