tak mintak banyak.mintak click semua gamba nie jea :)

Followers sy y comei

suke x.. suke x?? ngeeee

8/13/11

::"kawan" MAKAN "kawan" :: tak de benda len ke nak makan ?

kawan makan kawan..korang pernah tak dalam situasi nie?
sama ada..korang yg makan kwan korang tu atau pun kawan korang makn korg..
(sebab dah tak ade benda nak makan la kate kan)..grrrr

aku nak kongc la dengan korang kan..
walau korang lame kenal pon gan sape2..jangan la bgi 100% kepercayaan pade org tu..
tu pade yang da lame..
dapat pulak yang baru kenal??da terus bg keprcayaan?
hmm gamak nye kepala korg kena pijak la kan..

aku cakap macam ni pon bedasarkan pengalaman la kan..
atas ape yg aku dapat lepas aku pecaye pade sorang pmpuan nie..
kami bru kenal..dekat alam maya fb la kate kan..
then die plk kwn pade ....
aku pon anggp la die kwan..
bile die ade masalah..aku dengar,kami kongc2 pendapat..
tapi lame2..ape yang aku dapat?

tak sangke kan..org yg kite dah anggap "kawan baik" bole khianat kite..
hmmm jgn korang sangke muke yg suci tu tak ade debu sebalik die..
lagipun byk topeng yg bole di guna pakai..

die khianat aku pasal ape?
sukar kot..benda yg aku ase aku tak bole nak hilang dalam hidup aku nie..
gamakk nye seorang "kawan" khianat KAWAN sendiri..

tu baru yg kenal..
tu sebab aku kate jgn terlalu bg kepercayaan 100% pade org lain..
kite ta kan dapat kenal org tu sedalam2nya walaupun di bg mase seumur hidup kite untuk kenal die..
manusia..kite tak dapat nak ramal diri masing2..
madu yg kite bagi..hempedu yg die balas..

benda ni pon aku tak nak tulis byk2..
cukup la takat nie..
aku tak de niat nak aib sape2..
just luahan hati..

orang kate..
memaafkan tu memang mudah..tapi melupakan tu..amik mase seumur hidup kite..
SEKARANG..just jalani hidup macam biase..
satu je pesan aku pade korang..hati-hati dengan org sekeliling kite..
bile di tikam..kite akan rase pedih sesangat..
hati2 okey !


p/s : hrgai bile ade yg mnghargai kite..jgn penah buat org rase benci dgn kewujudan kite.. :)

2 comments:

Didie Massaro said...

cuma family kita yang memahami kita tyha.takda yang lain.sebab tu didie di mana2 didie xda kawan rapat.tapi semua kawan adalah rapat bagi didie.kan?tapi bg didie semua adalah kawan biasa.kawan baik didie adalah mama didie.have faith girl.ok tyha!

cik_tyha said...

betul3..setuju sgt2 gn dd....FAMILY!yea dorg la teman paling rapat skli..xde pon yg dapat tnding..n dorg la org plg kite ptt pcye,tyha stuju bile dd kate MAK..die org yg ptt kite kongc ble sush sng..tengs dd!!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...